Doorgaan naar hoofdcontent

Award





Een Award ?
Zal ik er iets mee doen ? 
Is dat wel iets voor mij ? 
Natuurlijk wel. 
Het is zo lief bedoeld !




Via de mooie blog van Tjits 
kreeg ik deze Award.
Ik ben dan wel een blogger. 
Maar niet zo super aktief.
Ik vind het heerlijk een blog te maken,
Volg een paar mooie blogs, 
maar soms heb ik geen zin of echt geen tijd om te bloggen, te  volgen, te reageren.
Mijn leven om me heen is me dierbaar. Dat gaat altijd voor.






Maar via de reactie's en ook deze Award merk ik dat er velen zijn die deze hobby hebben
 en reageren op elkaars blog. Vaak heel vriendelijk,  heel positief en soms persoonlijk, opbeurend .
 Het is een wondere wereld de blogwereld.










Maar nu dus doe ik mee aan deze Award. 
7 dingen over jezelf vertellen is de "spelregel" die hierbij hoort.
In de fiets-stijl van mijn profiel verhaaltje wil ik dit proberen







Ik zal zo'n 4 a 5 jaar geweest zijn toen ik leerde fietsen.


Van een van mijn  broers. Op de boerderij waar ik ben geboren.
Als kind had ik het gevoel dat deze boerderij een eindje van de echte wereld af stond. Dat we op het randje van de bewoonde wereld woonden, met achter ons "niets" en voor ons de kronkelpaden waarop ik fietste. Naar de wereld toe.



Op mijn 12de kreeg ik  mijn opoe-fiets.


Nee, modern of  "in" was ie toen niet. Vooral stevig en degelijk. Ik was toe aan een volwassen fiets en in een gezin met 5 kinderen was er geen geld voor een nieuwe. Maar dat was niet erg. Daar dacht je ook niet aan. Nee, ik had andere pubergedachten.  In die tijd  vond ik het op de boerderij wel eens lastig, met al mijn broers en het drukke leven.  Ik ontdekte dat de wereld achter me mooi was. Heerlijk om te mijmeren. Ik begon te houden van de natuur en de Schepper van dat alles. De wereld voor me was om naar toe te fietsen, te ontdekken. De wereld achter me om te mijmeren.

 De wereld achter me. Met mijn "mijmer-bruggetje'.


Op vakantie door Nederland op mijn opoe-fiets.

Zestien  jaar nog maar. Samen met een vriendin smeedde ik snode plannen om op vakantie te gaan. Op de fiets. Dwars door Nederland. Kaarten op tafel, routes plannen. En daar gingen we. Twee boerenmeisjes voor de eerste keer op vakantie.We roken de vrijheid. En wat was ie geweldig ! Drie jaren achter elkaar hebben we zo Nederland "befietst". Nooit was mijn vrijheid  groter en mooier als tijdens deze vakantie's. 

mijn fiets was in Hoorn, Den helder, Medemblik, Zandvoort, Scheveningen, Monster, Putten, Veenendaal, Garderen, Zeist Utrecht, 's Gravendeel, Dordrecht, Rotterdam, Dongen, Tilburg, Den Bosch, Susteren, Roosteren, Roermond, Schoonhoven, Heeten, Nieuwleusen, Lemmer, Stavoren, enz. enz. enz. 

Tijd om mijn opoe-fiets op de Veluwe te zetten 

Een opleiding. Welke moest ik kiezen. Ik hoorde van een opleiding op de Veluwe. Ik zou er mijn creativiteit in kwijt kunnen. Activiteitenbegeleiding. Voor het eerst van huis. Op kamers, spullen mee, opoe-fiets mee. Fietsen over de dikke bomen-paden van de Veluwe. Het werd dagelijkse kost. De volheid van de bladeren. De dikke pakketten van bladeren op de grond in de herfst.


Met de opoe-fiets door en in de stad.  

Het werk kwam aan.  In de stad. Ik ging er wonen. In een echt herenhuis. Natuurlijk mijn opoe-fiets weer mee. Hoe anders was dat. Even  naar het bakkertje op de hoek, een kunstmarkt in de stad of  zomaar shoppen op donderdagavond. Toch, de echte inwoners van de stad maakten de  meeste indruk op me. Nooit vergeet ik het Duitse vrouwtje. Twee keer in de week parkeerde ik mijn fiets  tegen haar kleine stadswoning vol herinneringen. Ze kwam uit Dresden. Liet me foto's zien van voor het bombardement. Zij als jonge meid.Veel raakte ze kwijt, na dit  vreselijk gebeuren.  Na de oorlog kwam ze hier in Nederland. Maar was niet welkom, ze was immers Duits ? Ze kreeg een man, een kind. Maar verloor het ook. Allebei. Nu was ze oud en alleen in haar huisje, vol herinneringen... 

Mijn opoe- fiets tegen een echt herenhuis in de stad.

Mijn opoe-fiets terug op de boerderij.

En nu is het alweer  meer  21 jaar geleden  dat ik mijn fiets definitief tegen de dikke boom van dit boerenerf heb geparkeerd. Een leven samen met mijn man en onze 2 kinderen. De oudste wil de de boerderij later voortzetten, de jongste heeft net haar paarse opoe-fiets in de stad gezet. Om een opleiding te volgen, het leven te ontdekken. 





Mijn opoe-fiets als startpunt van het klompenpad

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Mijn fiets is het startpunt geworden van een klompenpad wat ik gemaakt heb over ons hele erf , de tuin, door de stallen en een bos aansluitend aan ons erf. Het is een doe-pad. Je mag volop mee doen en mee genieten van alles op en rond de boerderij.  Later kwam er nog het boerengolf bij en nog weer later het maisdoolhof.. En niet te vergeten ons boerenhuisje waar je kan pauzeren. 
Jawel, ik heb het getroffen.... Natuurlijk soms is het hard werken en je krijgt niets voor niets. En zeker,  we maken we ook minder mooie dingen mee. Maar dit is het "mijn Award-fiets-verhaal".
  




Nu het doorgeven van de award nog.

Ik geef  het eerst door aan 
http://klaproosweblog.blogspot.com/ 
Het is iedere keer genieten als je haar blog bezoekt. De teksten ,de foto's . Zo bijzonder, zoals ze dit doet. Al kan ik niet inschatten of ze zit te wachten op een award....

Daarna    
http://fluitenkruidje.blogspot.com/. 
Zo moedig hoe ze na ups en downs opnieuw haar blog een vervolg  geeft .En daarbij ook meer inhoud aan probeert te geven.

Maar ook  
http://ria-natuurmijnpassie.blogspot.com/
Deze blog heb ik pas ontdekt. Ria is van 1939... Ze heeft vast veel te vertellen. 

En de nieuwe blog
http://elsjecreatief.blogspot.com/ 

Een mooi vorm gegeven en gezellige blog. Ik bekijk het regelmatig maar reageer eigenlijk nooit. Nou Elsa bij deze een verdiende Award !

Daarna gaat de Award maar mijn trouwe lezers. 

Er zijn er bij die hem weer verdioenen als ik. Sommige mensen krijgen legio kansen Sommige mensen krijgen heel veel moeites en  verdriet. De eesrte groep krijgt meer  "Awards"  in het leven als de tweede. Maar het leven leven met moeites is moeilijker dan het leven leven met kansen....

Dus zend ik ook een Award met heel veel geloof, hoop en liefde naar  mijn lezers. 














Reacties

  1. Dankjewel Ina
    Heel mooi geschreven
    gr. Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je er een fietsverhaal van gemaakt hebt. Ik heb gemerkt dat het best lastig is als je ineens wat over jezelf moet vertellen.

    Ik vind het een heel mooi einde!

    Groetjes,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha Ina, wat heb je dit ontzettend leuk gedaan, al fietsend door je leven!
    zo leuk ook dat ik het verhaal achter de fiets die zo kenmerkend is voor je blog (en je leven!)nu weet.
    en het klompenpad wat een ontzettend leuk idee!
    ik denk dat heel veel mensen daar heel erg van genieten.
    en wat een prachtig eind.. ook die foto..
    dankjewel!!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat heb je dat leuk gedaan en een plaatje ius je laatste foto,grappig dat je ook op de Veluwe gewoond heb, daar kom ik zelf vandaan.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt jouw verhaal Ina, zoals je het schrijft, schrijf je ook je mooie posten, geweldig mooi om te lezen.....
    Je bent wie je bent en o wat is het heerlijk om zo jezelf te mogen zijn, met of zonder fiets....

    Ik geniet hier....

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Ina,

    Ik moet zeker terugkomen om alles goed te lezen.
    Wat ben ik verrast dat ik een Award krijg.
    Ook dat moet ik uitpuzzelen hoe of wat ik er mee doe.
    Maar momenteel zit ik niet zo goed in mijn vel.
    Toch veel dank en je hoort nog van mij.

    ria39
    ps. ik ben verliefd op jouw blog.
    Het is heerlijk en eerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oeps ina.....
    je maakt me aan het blozen met die award, en eigenlijk..... doe ik daar niet zó graag aan mee, dus als hier iemand graag mijn stokje wil overnemen, dan "graag" jij hebt een welverdiende gekregen, je maakt zóveel wek van je blog, heerlijke info en waar ik van hou, is ook de koeien die steeds weer voorbijkomen,
    daar kan ik zo eindeloos van genieten

    * awardje neerleg*

    dank je wel lieve Ina, ik ben een gelukkig mens
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Ina,

    Echt een superleuk verhaal geworden, hoe krijg je het verzonnen en hoe ga ik de award in een origineel vat gieten........Ik hoop het spoedig op het blog te zetten.

    Bedankt voor je lieve woorden,

    Groet, Elsa

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik kom je een heel fijn weekend wensen ina,

    de zon staat te stralen en doet haar best me naar buiten te lokken, ik kan aan haar roep niet weerstaan :-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dank je wel voor het reageren op onze blog !

Populaire posts van deze blog

GENIET-trekkers!

 GENIET-trekkers Het was een bijzonder jaar voor ons boeren.  Maar ook voor de burgers. Wat zagen ze veel boze boeren en  boze trekkers voorbij komen. Helaas was er ook veel overlast.  Vlak voor de kerst hebben veel boeren iets  "terug willen doen".  Bij ons in Ommen waren er  4 jonge enthousiaste boerinnen  die hun kwaliteiten bij elkaar gegooid hebben. om iets moois te organiseren... Volgens mij is het gelukt!  Ik ben trots op die jonge boerinnen!  Ik mocht hier een filmpje van maken.  met hetzelfde doel als zij hadden... Om van te GENIETEN!  Zie hier de GENIET-trekkers !  Geniet ervan !  En van deze gelegenheid maken we gebruik  om u alvast een goed 2023 toe te wensen!  Met veel momenten  om van te GENIETEN ! 
TE TE veel stikstof.... Stikstof . Het is een mooi goedje.  Maar het is er TE veel.  En overal waar TE voor staat is niet goed he?  Behalve TEVREDEN.  Dat weten we allemaal.  Van onze grootmoeders en grootvaders.  Dus er moet wat aan gedaan worden... Alles in rep en roer.  Want er is al TE lang niets aan gedaan.  En zo langzamerhand  is er een TE groot probleem.  Het neemt alles mee.  De natuur, de bouw, onze huizen, onze wegen, ons leven. Alles.  Althans dat wordt er gezegd.  Maar wat is waar?  Weet jij het ?  De echte waarheid?  Iedereen heeft zijn of haar eigen waarheid.  Met of zonder gedegen onderzoek.  Met of zonder eigen belang. Met of zonder doorzichtigheid.  Maar we gaan er wat aan doen!  We hebben een dader:   "De boeren!"  Zij zijn het probleem  en gaan dit oplossen!  Dat is fijn!  Want dan kunnen we verder.  Ook met al het andere waar TE  voor staat. TE veel vliegen naar TE verre reizen. TE veel eten wat van ver komt en  TE veel bewerkt is. TE veel verpakkingen om

De levensreis van Dora 149: van kalfje naar koe.

VOORAF:  De levensreis  van Dora, (waar deze blog over gaat,) op onze boerderij staat niet op zichzelf. Het zou model kunnen staan  voor heel veel koeien-levens. Regulier en biologisch, groot en klein Ja, zelfs voor alle dierenlevens op boerderijen! Onze boerderij is niet beter als een andere. Iedere boerderij heeft z'n eigen werkwijze. Maar heus, iedere boerderij geeft net zo veel  zorg en aandacht aan zijn/haar dieren,  als wij! Dat is waar! Ik kan het weten, want ik zie het overal om me heen,  in mijn eigen boerenomgeving. Er wordt zoveel geschreven en beslist  over boeren en boerderijen. Niet alles met respect en waarheidsgetrouw. Dit doet de sector geen recht, de mensen die er werken pijn. "Wie vraagt er nog naar achtergronden i.p.v. een eigen mening/verhaal voorop te stellen?" "Wie denkt er eerst nog goed na  over de gevolgen van  zijn/haar woorden/daden/beslissingen ?  Daarom vraag ik: "Laten we met mee