Doorgaan naar hoofdcontent

kleine rode laarsjes gevonden








Ik had willen schrijven
over de kleine rode laarsjes.
Gevonden.
Achtergelaten
Door wie ?










Ik heb ze neergezet in ons kleine vleeswinkeltje
Zo schattig staan ze.

De kleine eigenaar mag ze komen halen
Maar van wie zijn ze ?





Een van de kinderen van een kinderfeestjes ?
Zou die ze laten staan hebben ?
De week zat boordevol met kinderfeestjes.
"Nog snel voor de vakantie een kinderfeestje",
hebben velen gedacht.
De laarsjes stonden in een skelterbak.
En zie,
dit jongetje speelt ook met alleen de sokken aan...




Of was het van een van de toesristen.
De vakantie elders is al begonnen..
Bijzonder was de ontmoeteing met de familie van Elsa.
Ze kwamen van camping Bergzicht.

Elsa maakt prachtige kaarten.
Ik probeer er ook een aantal te verkopen
Ze wil voor mij kaarten maken van 
onze eigen foto's van Rokes Erf
Zo leuk..!!
Ik heb er al wat verkocht, Elsa !




Als de laarsjes van een van hen zijn, zal ik dat nog wel horen.

Misschien waren ze ook wel,
 van een van de leerlingen van de school Ommerkanaal.
De school waar onze kinderen ook ooit op zaten.
Groep 8 vroeg of ze op ons erf hun afscheidsfeest mocht houden.
Maar natuurlijk. Voor ons ook een heerlijk. feest van herkenning

Ook dan zullen we het wel horen,
 als die laarsjes van een van hun zijn.

Nu is het zondag .
De week bruist na..
Het mooie weer is begonnen.
Mijn bloemen staan allemaal in het zonlicht.

Maar de bloemen ik wil  opdragen aan een jong iemand .
die het leven zo plotsting  verliet....

Gistermiddag
Na een bruisende week..
Het begin van de vakantie...

Maar voor de familie staat de wereld stil...

Zo onvoorstelbaar...








Uit een gezin gezin met 4 kinderen.

In het bos tref ik deze vlinder aan
Een vleugel was weg...
Een van de vier...

Dit kan geen toeval zijn.





Het gezin moet leren leven zonder die ene vleugel...


Zoveel sterkte wens ik hun...
Zoveel Kracht...
en Troost.



En ik hoop dat het gezin ,

uiteindelijk,

 net als die vlinder,

 leert leven

 met het gemis van die ene vleugel.












Reacties

  1. dag ina,
    ik hoop dat de kleine laarsjeseigenaar nog even op zich laat wachten ze staan zo leuk bij je op die doek:-)
    geweldig,
    een heerlijk zonnig blogje ina,
    ik geniet er van

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie blogpost, maar ik begrijp ook dat een jong iemand er niet meer is... Ik hoop dat de familie weer kracht krijgt om door te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo ina, wat hebben we genoten op jullie schitterende boerderij, alles zo gezellig en netjes, de kids zeiden onderweg naar de camping mam gaan we hier nog een x naar toe, alleen hoeven we de laarsjes niet op te komen halen want onze jongste had klompen aan! wat erg om te lezen dat er bij iemand in de omgeving z´on groot verdriet gekomen is, sterkte hoor.
    de fotokaarten staan en hangen schitterend, veel succes met de verkoop. liefs pauline

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dank je wel voor het reageren op onze blog !

Populaire posts van deze blog

GENIET-trekkers!

 GENIET-trekkers Het was een bijzonder jaar voor ons boeren.  Maar ook voor de burgers. Wat zagen ze veel boze boeren en  boze trekkers voorbij komen. Helaas was er ook veel overlast.  Vlak voor de kerst hebben veel boeren iets  "terug willen doen".  Bij ons in Ommen waren er  4 jonge enthousiaste boerinnen  die hun kwaliteiten bij elkaar gegooid hebben. om iets moois te organiseren... Volgens mij is het gelukt!  Ik ben trots op die jonge boerinnen!  Ik mocht hier een filmpje van maken.  met hetzelfde doel als zij hadden... Om van te GENIETEN!  Zie hier de GENIET-trekkers !  Geniet ervan !  En van deze gelegenheid maken we gebruik  om u alvast een goed 2023 toe te wensen!  Met veel momenten  om van te GENIETEN ! 
TE TE veel stikstof.... Stikstof . Het is een mooi goedje.  Maar het is er TE veel.  En overal waar TE voor staat is niet goed he?  Behalve TEVREDEN.  Dat weten we allemaal.  Van onze grootmoeders en grootvaders.  Dus er moet wat aan gedaan worden... Alles in rep en roer.  Want er is al TE lang niets aan gedaan.  En zo langzamerhand  is er een TE groot probleem.  Het neemt alles mee.  De natuur, de bouw, onze huizen, onze wegen, ons leven. Alles.  Althans dat wordt er gezegd.  Maar wat is waar?  Weet jij het ?  De echte waarheid?  Iedereen heeft zijn of haar eigen waarheid.  Met of zonder gedegen onderzoek.  Met of zonder eigen belang. Met of zonder doorzichtigheid.  Maar we gaan er wat aan doen!  We hebben een dader:   "De boeren!"  Zij zijn het probleem  en gaan dit oplossen!  Dat is fijn!  Want dan kunnen we verder.  Ook met al het andere waar TE  voor staat. TE veel vliegen naar TE verre reizen. TE veel eten wat van ver komt en  TE veel bewerkt is. TE veel verpakkingen om

De levensreis van Dora 149: van kalfje naar koe.

VOORAF:  De levensreis  van Dora, (waar deze blog over gaat,) op onze boerderij staat niet op zichzelf. Het zou model kunnen staan  voor heel veel koeien-levens. Regulier en biologisch, groot en klein Ja, zelfs voor alle dierenlevens op boerderijen! Onze boerderij is niet beter als een andere. Iedere boerderij heeft z'n eigen werkwijze. Maar heus, iedere boerderij geeft net zo veel  zorg en aandacht aan zijn/haar dieren,  als wij! Dat is waar! Ik kan het weten, want ik zie het overal om me heen,  in mijn eigen boerenomgeving. Er wordt zoveel geschreven en beslist  over boeren en boerderijen. Niet alles met respect en waarheidsgetrouw. Dit doet de sector geen recht, de mensen die er werken pijn. "Wie vraagt er nog naar achtergronden i.p.v. een eigen mening/verhaal voorop te stellen?" "Wie denkt er eerst nog goed na  over de gevolgen van  zijn/haar woorden/daden/beslissingen ?  Daarom vraag ik: "Laten we met mee