Doorgaan naar hoofdcontent

De herfst-tuin

Eigenlijk is het gebeurt met de  tuin.
De herfst geeft nog 
heel veel toegiften 
in de vorm van 
heerlijke zonnige dagen 
Maar toch is ie d'r, 
de herfst.
Ik maak mijn laatste bloemenfoto's
en kan niets anders doen 
als me over geven aan de herfst. 


Het blad valt overal. 
Ook op mijn bloemen...





De Make up trosroos
geeft nog één trosje.
De dauwdruppels 
 weten  er wel raad mee.. 







De ochtend mist
zet de cosmea 
in een zacht sfeertje. 
het doet hem goed ! 




Al zijn er ook nog nog een paar kleintjes
die die nog wat groene bladstengels 
om zich heen hullen.






Maar verder op 
de dooie stengels...
Heel veel dooie stengels...






En bladeren...
heel veel bladeren...
Of beide.. 








De geraniums doen het goed 
zolang de herfst en ik
goed voor hun zijn ...







Langs de kant 
van de maisbult 
vind ik nog 
vlasbekjes
Altijd mooi. 







De roos Leoanardo da Vincie 
bloeit nog af en toe 
 met één roos. 








Prachtig is ie.
Zelfs als ie al verdord
behoud ie zijn schoonheid.








Bij "de dikke boom met de fiets", 
hét centrale punt van ons erf.
staan de liesjes 
nog steeds 
vlijtig te bloeien 
in de manden op mijn fiets.  






De dikke boom 
is écht een dikke boom!
Eeuwen oud is ie. 
Dat op zich,
 is al bijzonder. 

Nog meer bijzonder is  het
 dat ie in een rij  staat van 
9 eeuwenoude "dikke bomen" !!
 Op óns erf! 

Ik ben  bezig 
om er mooie herfst foto's 
van te maken. 
Te duiken 
in hun geschiedenis.

Het plan is 
om er 
de volgende keer
een uitgebreide blog 
over te maken maken.

Van deze 
bijzondere dikke bomen 
op ons erf...

Tot zover, 
 de hartelijke herfst groeten 
 én alvast een voorproefje 
van "de dikke bomenblog".


















Reacties

  1. Mooiiii Ina, je verhaal en de foto's! Leuk om een 'dikke bomen blog' te maken en ik zie er naar uit om het te lezen. En wat die fiets betreft, is dat nog steeds de fiets waarmee je kwam en nooit meer wegging? haha, dat vond ik zo leuk om te lezen.
    Groetjes,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is er nog veel moois te zien! Ben ook benieuwd naar je dikkebomenblog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig om te zien, lekker genieten vind je ook niet bij elke stap die je zet,
    herfst is stillekes afscheid nemen, maar wat voor een:-)
    met de zon erbij...
    wauw.
    mooi hoor,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoonheden Ina, één voor één.

    liefs
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dank je wel voor het reageren op onze blog !

Populaire posts van deze blog

GENIET-trekkers!

 GENIET-trekkers Het was een bijzonder jaar voor ons boeren.  Maar ook voor de burgers. Wat zagen ze veel boze boeren en  boze trekkers voorbij komen. Helaas was er ook veel overlast.  Vlak voor de kerst hebben veel boeren iets  "terug willen doen".  Bij ons in Ommen waren er  4 jonge enthousiaste boerinnen  die hun kwaliteiten bij elkaar gegooid hebben. om iets moois te organiseren... Volgens mij is het gelukt!  Ik ben trots op die jonge boerinnen!  Ik mocht hier een filmpje van maken.  met hetzelfde doel als zij hadden... Om van te GENIETEN!  Zie hier de GENIET-trekkers !  Geniet ervan !  En van deze gelegenheid maken we gebruik  om u alvast een goed 2023 toe te wensen!  Met veel momenten  om van te GENIETEN ! 
TE TE veel stikstof.... Stikstof . Het is een mooi goedje.  Maar het is er TE veel.  En overal waar TE voor staat is niet goed he?  Behalve TEVREDEN.  Dat weten we allemaal.  Van onze grootmoeders en grootvaders.  Dus er moet wat aan gedaan worden... Alles in rep en roer.  Want er is al TE lang niets aan gedaan.  En zo langzamerhand  is er een TE groot probleem.  Het neemt alles mee.  De natuur, de bouw, onze huizen, onze wegen, ons leven. Alles.  Althans dat wordt er gezegd.  Maar wat is waar?  Weet jij het ?  De echte waarheid?  Iedereen heeft zijn of haar eigen waarheid.  Met of zonder gedegen onderzoek.  Met of zonder eigen belang. Met of zonder doorzichtigheid.  Maar we gaan er wat aan doen!  We hebben een dader:   "De boeren!"  Zij zijn het probleem  en gaan dit oplossen!  Dat is fijn!  Want dan kunnen we verder.  Ook met al het andere waar TE  voor staat. TE veel vliegen naar TE verre reizen. TE veel eten wat van ver komt en  TE veel bewerkt is. TE veel verpakkingen om

De levensreis van Dora 149: van kalfje naar koe.

VOORAF:  De levensreis  van Dora, (waar deze blog over gaat,) op onze boerderij staat niet op zichzelf. Het zou model kunnen staan  voor heel veel koeien-levens. Regulier en biologisch, groot en klein Ja, zelfs voor alle dierenlevens op boerderijen! Onze boerderij is niet beter als een andere. Iedere boerderij heeft z'n eigen werkwijze. Maar heus, iedere boerderij geeft net zo veel  zorg en aandacht aan zijn/haar dieren,  als wij! Dat is waar! Ik kan het weten, want ik zie het overal om me heen,  in mijn eigen boerenomgeving. Er wordt zoveel geschreven en beslist  over boeren en boerderijen. Niet alles met respect en waarheidsgetrouw. Dit doet de sector geen recht, de mensen die er werken pijn. "Wie vraagt er nog naar achtergronden i.p.v. een eigen mening/verhaal voorop te stellen?" "Wie denkt er eerst nog goed na  over de gevolgen van  zijn/haar woorden/daden/beslissingen ?  Daarom vraag ik: "Laten we met mee