Doorgaan naar hoofdcontent

Een bijzondere dag, 28 april 2015

Het had nog nooit
zó hard gevroren
in de nacht, 
op deze bijzondere dag 
En ik kan het weten.. 

Op die vroege ochtend
achter de stal 
waar de koeien
in en uit lopen 
 ontstaat 
een betoverend landschap
Op die dag..

Een bijzonder  kadootje!








De herderstasjes
zijn hier 
verantwoordelijk voor!  











Laat het de boer niet horen! 
Onkruid is het!  
In de tasjes
zitten namelijk 
allemaal zaden! 
Daarmee strooien ze 
nóg meer herderstasjes!











Maar goed,
ze staan 
op een bijna nutteloos 
stukje grond.
En straks, 
helaas voor de tasjes, 
en een geluk voor de boer, 
worden ze verpletterd
door heel veel koeienpoten.











Maar op deze 
vroege, 
bijzondere 
ochtend,
mogen ze zijn wie ze zijn!













In de tuin,
is mijn plannetje gelukt! 
Hét plannetje
om op deze bijzondere dag 
Bijzondere tulpen te hebben. 
Een kadootje voor mezelf.. 
Op  deze vroege  ochtend,
waarop de vorst 
nog nooit zo hard toesloeg 
hielden ze dapper stand! 

Eeeh, hoe vind je ze ??













































Lang, lang geleden....
 ......zag ik ze voor het eerst.
Op de tentoonstelling
van de West Friese Flora. 
Ha, ik was nog een jonge meid,
en nog helemaal geen boerin.
Nam mijn vriendje mee.
Grappig de tulpen hadden de naam
van een hele lieve vriendin
"Angelique".
Natuurlijk nam ik er wat mee. 

Járen heb ik ze niet gezien.
Tot ik vorig jaar herfst,
de bollen zag liggen.
"Oh wat leuk! "
Natuurlijk 
kon ik het  niet laten
ze te kopen!

En, nog leuker, 
ze zouden  kunnen bloeien 
op deze bijzondere dag !! 
Wat een kado voor mezelf, zeg !!

En nu bloeien ze! 
Echt waar !
Plannetje gelukt !











Ze hebben 
de meest toepasselijke 
buurbloemetjes 
gekregen
 die je maar kunt verzinnen
"Vergeet-me-nietjes"









Ja,ja ook bezoek 
op deze bijzondere dag!
En ja hoor, 
ze mogen gerust 
het mooiste plekje kiezen 
om op te zitten.










Sorry, 
kan er geen genoeg van krijgen...










Oke, er is nog meer natuurlijk.
heel veel tulpen meer...









En Winner,
natuurlijk 
die mag  niet ontbreken 
op deze bijzondere dag! 
Mét haar lievelingsbal !











Voor de liefhebber
Kies maar, welke is het mooist ? 











Langs onze toegansgweg
 is het druk geweest. 
Het is 
een compleet feest 
daar!
We hebben 
een nogal een rare toegangsweg.
Lieve vrienden en familie 
hebben gedacht 
op deze dag 
het een beetje mooi te maken. 
 Wat een verrassing was dat! 
En weet je,
de bloemen van de buurgrond
doen ook mee!











De toegangsweg is nu 
één groot feest!
langzaam rijden verplicht,
,maar niet vervelend...







Psst ook hier bezoek,
Al is het wat minimaal.







En ik denk
dat ik deze uitgebloeide
weg mag blazen!
Voor heel veel nieuw geluk toch?!!








Het was bijzonder en  supermooi
op facebook kun je zien waarom.


Dit is mijn blog, 
voor het genieten 
van alle mooie dingen 
om ons heen.
Voor iedereen 
die er ook zo van kan genieten.
Dus ik laat dit zo. 

Dus is dit mijn blog-beschrijving van de dag 
28 april 2015. 










Tot ziens, 
vergeet niet 
te genieten
van alle kleine dingen om je heen! 







De bloemen
de  natuur, 
je familie,
je vrienden,
of gewoon een goed boek 
een moment voor jezelf.
Het maakt niet uit,
iets wat leeft in je hart. 

Gewoon niet vergeten.







Op een dag besef je dat het grote dingen waren. 


Veel liefs
van 
deze boerderij.

We gaan er weer vandoor!! 







Reacties

  1. Wat een heerlijke post! En nog Van Harte Gefeliciteerd met het feit dat je Sarah bent geworden. Ondanks dat ik altijd enorm geniet van de natuur en de bloemen om ons heen, moet ik toch zeggen dat ik gewoon super gek ben van dit soort honden. Winner met zijn lievelingsvoetbal, hij doet precies hetzelfde als Snarf. Leuk verhaal van de Angelique tulpen, heb ze hier ook gehad, maar tulpen verdwijnen na enkele jaren in deze natte grond, dus nu staan ze er niet maar ze zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een bloemenpracht! Hé, ik lees hierboven dat het je 50e verjaardag was. Van harte gefeliciteerd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind ze prachtig je herderstasjes, en weet je ina, als je onrustig bent en je eet wat tasjes,
    wordt je weer kalm:-)
    wat een schitterende serie, en wat is winner toch een leuke hond hé,
    wat een leven hebben onze dieren,
    genieten van a tot z van je blog

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die kleine dingen zijn zo mooi, zo verfrissend, zo uitnodigend,
    voor iedereen die er oog voor heeft. En dat heb jij.
    En je deelt alles zo gul met ons.
    Hard labeur voor een boer(in), maar tegelijkertijd zoveel vreugde en geluk.

    Nog een late verjaardagswens, lieve Ina,
    en geniet van die mooie tulpen en van alles wat je vreugde verschaft.

    ria39

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dank je wel voor het reageren op onze blog !

Populaire posts van deze blog

GENIET-trekkers!

 GENIET-trekkers Het was een bijzonder jaar voor ons boeren.  Maar ook voor de burgers. Wat zagen ze veel boze boeren en  boze trekkers voorbij komen. Helaas was er ook veel overlast.  Vlak voor de kerst hebben veel boeren iets  "terug willen doen".  Bij ons in Ommen waren er  4 jonge enthousiaste boerinnen  die hun kwaliteiten bij elkaar gegooid hebben. om iets moois te organiseren... Volgens mij is het gelukt!  Ik ben trots op die jonge boerinnen!  Ik mocht hier een filmpje van maken.  met hetzelfde doel als zij hadden... Om van te GENIETEN!  Zie hier de GENIET-trekkers !  Geniet ervan !  En van deze gelegenheid maken we gebruik  om u alvast een goed 2023 toe te wensen!  Met veel momenten  om van te GENIETEN ! 
TE TE veel stikstof.... Stikstof . Het is een mooi goedje.  Maar het is er TE veel.  En overal waar TE voor staat is niet goed he?  Behalve TEVREDEN.  Dat weten we allemaal.  Van onze grootmoeders en grootvaders.  Dus er moet wat aan gedaan worden... Alles in rep en roer.  Want er is al TE lang niets aan gedaan.  En zo langzamerhand  is er een TE groot probleem.  Het neemt alles mee.  De natuur, de bouw, onze huizen, onze wegen, ons leven. Alles.  Althans dat wordt er gezegd.  Maar wat is waar?  Weet jij het ?  De echte waarheid?  Iedereen heeft zijn of haar eigen waarheid.  Met of zonder gedegen onderzoek.  Met of zonder eigen belang. Met of zonder doorzichtigheid.  Maar we gaan er wat aan doen!  We hebben een dader:   "De boeren!"  Zij zijn het probleem  en gaan dit oplossen!  Dat is fijn!  Want dan kunnen we verder.  Ook met al het andere waar TE  voor staat. TE veel vliegen naar TE verre reizen. TE veel eten wat van ver komt en  TE veel bewerkt is. TE veel verpakkingen om

De levensreis van Dora 149: van kalfje naar koe.

VOORAF:  De levensreis  van Dora, (waar deze blog over gaat,) op onze boerderij staat niet op zichzelf. Het zou model kunnen staan  voor heel veel koeien-levens. Regulier en biologisch, groot en klein Ja, zelfs voor alle dierenlevens op boerderijen! Onze boerderij is niet beter als een andere. Iedere boerderij heeft z'n eigen werkwijze. Maar heus, iedere boerderij geeft net zo veel  zorg en aandacht aan zijn/haar dieren,  als wij! Dat is waar! Ik kan het weten, want ik zie het overal om me heen,  in mijn eigen boerenomgeving. Er wordt zoveel geschreven en beslist  over boeren en boerderijen. Niet alles met respect en waarheidsgetrouw. Dit doet de sector geen recht, de mensen die er werken pijn. "Wie vraagt er nog naar achtergronden i.p.v. een eigen mening/verhaal voorop te stellen?" "Wie denkt er eerst nog goed na  over de gevolgen van  zijn/haar woorden/daden/beslissingen ?  Daarom vraag ik: "Laten we met mee