Doorgaan naar hoofdcontent

Alle beestjes nog aan toe !

Alle beestjes nog aan toe,
wat is het lang geleden
dat ik een blogje heb geschreven.
Ik ga "mijn leven beteren"
Komende tijd maak ik
"een zonnige-zomer-blog".
Elke zondag of maandag een update.
Maar wel korter dan de lezer gewend is.
Voor nu nog een "ouderwets lange blog."  

De vorige keer
dat ik schreef
waren alle paardebloemen 
nog in bloei
Nu zie je 
alleen nog 
een zeldzaam exemplaar 
zich te ontdoen ontdoen 
van de laatste pluizen. 





Grappig,
 ik maak een foto 
en pas later 
zie ik de beestjes erbij! 
Maar alle beestjes nog aan toe,
wat een mooi gezicht!
Hoe een ijverige mier
eens even 
op de top 
van de uitgebloeide paardenbloem 
wil kijken... 











Ja, er zijn zoveel kleine
frietsel-fratsel-frummel-beestjes.
Het is niet moeilijk ze te vinden
Op heel veel bloemen 
zijn ze aanwezig. 
Hier een beestje op het look zonder look,
Ik heb deze plant ooit gezet 
omdat  het een goede waardplant voor de vlinders is.
Maar ze zijn best overheersend
willen overal zijn!





 




Het zelfde beestje 
bezoekt ook de akelei zo te zien.. 











En in de schemer van de ochtend, 
met het licht op de juiste manier
zijn alle kleine draadjes zichtbaar, 
van de ienie mienie-spinnetjes









En diezelfde ienie-mienie-spinnetjes
laten zich ook zonder schrroom zakken
in de meest prachtige rozen.. 









Dan alle witte schermbloemen 
die zo prachtig om beurten bloeien.
De aftrap is voor  het fluitenkruid,
met een van de eerste vliegen in top. 

Het fluitenkruid is al weer uitgebloeid,
 maar helaas zijn de vliegen gebleven.. 
Andersom had ik wat meer gewaardeerd... 











Hier het zevenblad. 
Ongeveer 
het meest verschrikkelijke onkruid 
wat er bestaat. 
Maar in het bos mag ie blijven. 
en kunnen de beestjes 
een nieuw wit gebloemd 
oppervlak vinden. 
Al is dit beestje een beetje vreemd bezig
Bekijkt de wereld op zijn kop  
'Ben wel benieuwd naar zijn bevindingen...  
Geeft  een totaal andere kijk op het leven, 
misschien...








De grootste witte schermbloem
die nu bloeit
is de berenklauw. 
Zo imposant !! 
Het bijtje verdwaalt er bijna op.. 










Of verdwaald er in... 









Mijn "eigen beestje" wacht weer geduldig. 
Kijkt alleen af en toe om 
 om te zien of ik al klaar ben... 










Dan de  wit /gele margrieten.. 
Ze zijn bijna uitgebloeid
maar wat  worden ze veelvuldig bezocht...  





















Ook de Bosandoorn
is een favoriete
onder de beestjes. 
de plant heb ik ooit ergens gekregen. 
Ergens,
bij een pater die een prachttuin had. 
Een soort van wilde tuin 
in banen geleid door een pater.  
(Weet iemand toevallig ook waar? 
Ons  bezoek was  jaren geleden, 
graag zouden we nog een keer terug gaan)
Hij is wild. 
Maar ik vind hem mooi, 
heeft zo zijn eigen plekje in de tuin 












Nog zo'n wildebras! 
de kamille, 
staat gewoon 
her en der 
op verloren zonnige hoekjes 
vooral schrale hoekjes 
van het erf.
Natuurlijk 
ook die hebben bezoek ! 










En kijk eens op de sloot! 
De libellen zijn er weer. 
Een enkele rust uit 
 op een plompenblad
met  zachte warme zomerdruppels
om zich  heen
die langzaam 
kringen vormen in het water.
Daar zou je toch 
lichtelijk jaloers 
op worden... 











In de tuin doet  
onze nieuweling 
de wijnruit 
het goed! 
Wordt ook bezocht 
door de beestjes. 
Het zal 
een kennismakingsbezoek zijn !










Op het komkommerkruid
 wordt geprobeerd 
de top te bereiken! 

Er zijn natuurlijk 
velen die dat willen
"de top bereiken". 
Slechts een enkeling lukt het. 

Maar zowaar ook 
deze hommel lukt het!










Dan de klaproos, 
Die is pas echt favoriet
onder de beestjes!

Gewoon effen rustig kijken.. 
Een prachtig klein schouwspel 
trekt dan aan je voorbij. 
Een schouwspel 
van talloze kleine beestjes
die allen een 
een duik
 in dezelfde bloem nemen! 

















OkĆ© we stoppen er mee, 
we kunnen 
 nog eindeloos 
zo  doorgaan. 
We rusten 
met de boterbloemen
in het gras, 
geen bijtjes, vliegjes, hommels
of wat voor beestje dan ook.. 
Ssst mooi rustig... 










Zo rustig
 dat nu de vogels 
dichterbij durven komen. 
Alle beestjes nog aan toe! 
Ook mooi ! 













Maar we gaan er van door 

doei, doei tot ziens ! 


Veel mooie zomerdagen toegewenst!

Oh ja, nog een vraagje
Wie heeft er zin
om te stemmen op ons?
 Voor de buitenleven-bokaal
voor de mooiste tuin.
Gaat heel makkelijk en anoniem,
door op het sterretje te klikken.
Natuurlijk de foto van "de dikke boom en de fiets"
Naam Ina.
Alvast hartelijk bedankt!!

http://www.buitenleven.nl/mooistetuin/





Reacties

  1. Ik lijk de eerste te zijn om te genieten van jullie prachtige natuur, met alles wat leeft.
    Het was de moeite om er op te wachten. Dank je wel, Ina.
    En stemmen, ja dat doe ik, je mag zeker zijn.

    liefs en tot weerzien
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
  2. fantastisch bloemenblog:-)
    ik heb genoten van elke foto. maar je papavers.. trekken me :-)

    ik ga natuurlijk stemmen

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dank je wel voor het reageren op onze blog !

Populaire posts van deze blog

GENIET-trekkers!

 GENIET-trekkers Het was een bijzonder jaar voor ons boeren.  Maar ook voor de burgers. Wat zagen ze veel boze boeren en  boze trekkers voorbij komen. Helaas was er ook veel overlast.  Vlak voor de kerst hebben veel boeren iets  "terug willen doen".  Bij ons in Ommen waren er  4 jonge enthousiaste boerinnen  die hun kwaliteiten bij elkaar gegooid hebben. om iets moois te organiseren... Volgens mij is het gelukt!  Ik ben trots op die jonge boerinnen!  Ik mocht hier een filmpje van maken.  met hetzelfde doel als zij hadden... Om van te GENIETEN!  Zie hier de GENIET-trekkers !  Geniet ervan !  En van deze gelegenheid maken we gebruik  om u alvast een goed 2023 toe te wensen!  Met veel momenten  om van te GENIETEN ! 
TE TE veel stikstof.... Stikstof . Het is een mooi goedje.  Maar het is er TE veel.  En overal waar TE voor staat is niet goed he?  Behalve TEVREDEN.  Dat weten we allemaal.  Van onze grootmoeders en grootvaders.  Dus er moet wat aan gedaan worden... Alles in rep en roer.  Want er is al TE lang niets aan gedaan.  En zo langzamerhand  is er een TE groot probleem.  Het neemt alles mee.  De natuur, de bouw, onze huizen, onze wegen, ons leven. Alles.  Althans dat wordt er gezegd.  Maar wat is waar?  Weet jij het ?  De echte waarheid?  Iedereen heeft zijn of haar eigen waarheid.  Met of zonder gedegen onderzoek.  Met of zonder eigen belang. Met of zonder doorzichtigheid.  Maar we gaan er wat aan doen!  We hebben een dader:   "De boeren!"  Zij zijn het probleem  en gaan dit oplossen!  Dat is fijn!  Want dan kunnen we verder.  Ook met al het andere waar TE  voor staat. TE veel vliegen naar TE verre reizen. TE veel eten wat van ver komt en  TE veel bewerkt is. TE veel verpakkingen om

De levensreis van Dora 149: van kalfje naar koe.

VOORAF:  De levensreis  van Dora, (waar deze blog over gaat,) op onze boerderij staat niet op zichzelf. Het zou model kunnen staan  voor heel veel koeien-levens. Regulier en biologisch, groot en klein Ja, zelfs voor alle dierenlevens op boerderijen! Onze boerderij is niet beter als een andere. Iedere boerderij heeft z'n eigen werkwijze. Maar heus, iedere boerderij geeft net zo veel  zorg en aandacht aan zijn/haar dieren,  als wij! Dat is waar! Ik kan het weten, want ik zie het overal om me heen,  in mijn eigen boerenomgeving. Er wordt zoveel geschreven en beslist  over boeren en boerderijen. Niet alles met respect en waarheidsgetrouw. Dit doet de sector geen recht, de mensen die er werken pijn. "Wie vraagt er nog naar achtergronden i.p.v. een eigen mening/verhaal voorop te stellen?" "Wie denkt er eerst nog goed na  over de gevolgen van  zijn/haar woorden/daden/beslissingen ?  Daarom vraag ik: "Laten we met mee