Doorgaan naar hoofdcontent

Update tuin.

Niet veel tijd om te bloggen,
er breekt  een drukke tijd voor ons aan. 
Ik kan er nog niet over bloggen, 
dus later meer.. .

Dus maar even een update
 van 
mijn altijd geliefde onderwerp,
de tuin!
Nu op zijn mooist! 

Gelukkig niet té veel regen gehad,
Maar 1 bui van 24 mm. ....
Dat was het, 
Dus start ik 
met mijn roos 
na die ene 
dikke bui...
  









Daarna de klap-roos... 














De margrieten,
 leunend op de kunstzinnige margrieten...
















De mooiste van de rododendrons! 

















De clematis, 
rijk bloeiend tegen het betondraad....

















De wilde klaproos,
ónder aan het betondraad....










...






De rijk bloeiende Iris. 
Aaah met bezoek!!
De trouwe lezer weet hoe mooi ik dat vind, 

















Bloemen bezocht door talloze insecten, 
het blijft voor mij 
één van de mooiste dingen 
van onze schepping...




















De hommel kan prachtig verstoppertje spelen in de iris...
















Op een warme dag als deze
is het heerlijk even door het bos te lopen.
Ik blijf staan bij een witte vingerhoedskruid.

Wat een mooi gezicht,
het felle zonlicht
getemperd door de bladeren
de witte bloemen
sereen afstekend
tegen al het getemperde groen.
Door mijn knieën
probeer ik vanaf de grond
het mooiste plaatje te schieten...




..








Het lukt..
Nog één dan...







,,







Aaah zie eens aan! 
Onverwacht bezoek,
ook hier,
 zo diep in het bos.

Even over nadenken, 
eigenlijk is het bijzonder,
probeer ik 
in mijn 
met zorg aangelegde tuin 
de mooiste plaatjes te schieten,

Kom ik zomaar effen in het bos,
daar waar ik het helemaal niet verwacht
vanzelf
het allermooiste plaatje tegen! 

















Die onverwachtse dingen ,
momenten, 
in het leven,
daar waar je het niet verwacht,
zijn die niet 
altíjd 
het allermooist...















Tja ook hier...
Fijne week weer lieve mensen,
 maak er wat moois van. 
als het lukt. 

Maar vooral,
sta ook eens stil 
bij die onverwachtse 
bijzondere,
mooie momenten ! 





























Reacties

  1. Prachtige foto´s! En buiten is het nu één groot genieten, in de tuin een explosie van bloemen, maar ook daarbuiten is zoveel schoonheid te zien. Geniet er van, dat doe ik ook.
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zeker zijn die onverwachte zaken het allermooist, geweldig, de kleine dingen maken ook mij aan het zingen....
    jongens wat gaat de tijd toch snel hé

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dank je wel voor het reageren op onze blog !

Populaire posts van deze blog

GENIET-trekkers!

 GENIET-trekkers Het was een bijzonder jaar voor ons boeren.  Maar ook voor de burgers. Wat zagen ze veel boze boeren en  boze trekkers voorbij komen. Helaas was er ook veel overlast.  Vlak voor de kerst hebben veel boeren iets  "terug willen doen".  Bij ons in Ommen waren er  4 jonge enthousiaste boerinnen  die hun kwaliteiten bij elkaar gegooid hebben. om iets moois te organiseren... Volgens mij is het gelukt!  Ik ben trots op die jonge boerinnen!  Ik mocht hier een filmpje van maken.  met hetzelfde doel als zij hadden... Om van te GENIETEN!  Zie hier de GENIET-trekkers !  Geniet ervan !  En van deze gelegenheid maken we gebruik  om u alvast een goed 2023 toe te wensen!  Met veel momenten  om van te GENIETEN ! 
TE TE veel stikstof.... Stikstof . Het is een mooi goedje.  Maar het is er TE veel.  En overal waar TE voor staat is niet goed he?  Behalve TEVREDEN.  Dat weten we allemaal.  Van onze grootmoeders en grootvaders.  Dus er moet wat aan gedaan worden... Alles in rep en roer.  Want er is al TE lang niets aan gedaan.  En zo langzamerhand  is er een TE groot probleem.  Het neemt alles mee.  De natuur, de bouw, onze huizen, onze wegen, ons leven. Alles.  Althans dat wordt er gezegd.  Maar wat is waar?  Weet jij het ?  De echte waarheid?  Iedereen heeft zijn of haar eigen waarheid.  Met of zonder gedegen onderzoek.  Met of zonder eigen belang. Met of zonder doorzichtigheid.  Maar we gaan er wat aan doen!  We hebben een dader:   "De boeren!"  Zij zijn het probleem  en gaan dit oplossen!  Dat is fijn!  Want dan kunnen we verder.  Ook met al het andere waar TE  voor staat. TE veel vliegen naar TE verre reizen. TE veel eten wat van ver komt en  TE veel bewerkt is. TE veel verpakkingen om

De levensreis van Dora 149: van kalfje naar koe.

VOORAF:  De levensreis  van Dora, (waar deze blog over gaat,) op onze boerderij staat niet op zichzelf. Het zou model kunnen staan  voor heel veel koeien-levens. Regulier en biologisch, groot en klein Ja, zelfs voor alle dierenlevens op boerderijen! Onze boerderij is niet beter als een andere. Iedere boerderij heeft z'n eigen werkwijze. Maar heus, iedere boerderij geeft net zo veel  zorg en aandacht aan zijn/haar dieren,  als wij! Dat is waar! Ik kan het weten, want ik zie het overal om me heen,  in mijn eigen boerenomgeving. Er wordt zoveel geschreven en beslist  over boeren en boerderijen. Niet alles met respect en waarheidsgetrouw. Dit doet de sector geen recht, de mensen die er werken pijn. "Wie vraagt er nog naar achtergronden i.p.v. een eigen mening/verhaal voorop te stellen?" "Wie denkt er eerst nog goed na  over de gevolgen van  zijn/haar woorden/daden/beslissingen ?  Daarom vraag ik: "Laten we met mee