Doorgaan naar hoofdcontent

Een kleurrijke koeien-knuffel voor iedereen !



Het was natuurlijk wel wat,
die vorige blog van mij.
Vooral omdat 
men dit niet gewend is 
van mij.
Altijd die lieflijke plaatjes,
die mooie woorden
En nu dit...

Mijn vorige blog over 
stoppen of doorgaan met deze blog.
(Iedereen  hierbij ook bedankt 
voor de bijzondere en vooral lieve reactie's)

Nog steeds sta ik erachter,
maar wat is nu mijn antwoord?
En Ć­s er een antwoord?


Ik heb de tijd zijn werk laten doen.
En vaak,
 ja heel vaak 
komt het antwoord dan vanzelf. 

En daar kwam het hoor! 

Nee,
 niet nog een mening van mij erbij.
In dit land van miljoenen meningen
vind ik dat geen oplossing.

Het is de
bijzondere kleurrijke
 koeien - knuffel
die echt waar
zomaar op mijn pad kwam. 

Voor iedereen!
Dus bij deze!

Ik zal het uitleggen!
Zoals zo vaak
liep ik wat door de stal.
Altijd mooi,
die rustige koeien,
 heerlijk hun eigen gang gaand.

Even mee gaan
met hun  harmonieuze ritme.
maar ook genieten van het licht!

In onze nieuwe stal
is het goed toeven!
Groot en ruim,
en dus
vol van licht!


En juist dit laatste
laat zoveel schoonheid binnen,
dat volle licht op de koeien.






Er was een koe
die de andere
een knuffel gaf,
dat gelijk met dat licht...

En kijk wat een cadeautje...
Het glas van de grote staldeuren
heeft het lage zonlicht
gebroken
en viel met duizenden kleine stralen
op de knuffelende koeien neer!
(PS echt geen bewerking bij deze foto's!!)







Wauw!
Zoiets moois kunnen
jij en ik
toch niet bedenken?

Ik schenk
het jouw
als kado!
Niet om dingen op te lossen
maar om samen van te genieten !

Dus dat blijf ik doen
en geef jouw mijn blog
om mee te genieten!

Laten we als mensen
net als onze koeien
gewoon naast elkaar gaan staan,
Samen genieten...







...en als er problemen zijn,
de tijd zijn werk laten doen.
Open staan
voor prachtige
kleurrijke oplossingen !






 Nee,
 ik laat me niet ondersneeuwen
door het negatieve!
Dus kom,
ik heb nog veel meer
koeien-knuffels
voor je!

Natuurlijk doet Dora ook mee!
Onder de bijna ondergaande zon
zo vlak na het melken
geeft ze jouw
 een bijzondere groet!









En ze is trots hoor!
want onze facebook lezers
weten het wel natuurlijk al wel,
ze heeft een heus
eigen schilderij gekregen!
Even kijken door aan te klikken...



Onze stal staat zo
dat het licht
tot de laatste zonnestraal
er in valt...
Precies op de vreetplek
van de koeien.
 maar ze willen
best even een pauze houden
voor de koeien-knuffel ..







Eeeh sorry
 niet alle koeien....









Dan maar even
naar de andere kant
van de stal deuren.
Zojuist was er een dikke bui!
Daarna weer de zon.
Een prachtige regenboog
kwam er te voorschijn
een knuffel van boven.

Want ja,
 het heeft dezelfde kleuren
als onze koeien-knuffel !

Helaas ben ik te laat
met mijn camera.
Als ik deze pak
 zijn de keuren
 aan de hemel verdwenen.
Maar niet helemaal verdwenen!
Ze zijn neergedaald op
ons kletsnatte erf !

En geven zo samen
met de de ondergaande zon
een prachtig plaatje,
een hemelse knuffel !






Zo, ik moet gaan,
veel te mooi weer buiten,
en bovendien ben ik ook nog boerin,
Soms gewoon boerin
soms inval-boerin.

Ik sluit af
met een paar heerlijk lente knuffels.

De eerste vlinders
 lieten zich vandaag zien!
En hoe !
Op de langverwachte
maar toch eindelijk
bloeiende prunussen.
Samen met een aantal bezige bijen
en de ietwat luie hommels
maakten ze er een groot aantal
zonnige knuffels van...










Zoveel,
om genoeg te hebben
tot de volgende blog!






En,
voor degene
die een moeilijke tijd doormaken
wensen we meer knuffels toe
dan deze blog ooit kan geven...


Reacties

  1. Een mooi cadeautje die knuffels voor Moederdag (vandaag)
    Mag ik een keertje komen koe-knuffelen:)

    Genoten van dit moois Ina, dankjewel.

    Groetjes,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dank je wel voor het reageren op onze blog !

Populaire posts van deze blog

GENIET-trekkers!

 GENIET-trekkers Het was een bijzonder jaar voor ons boeren.  Maar ook voor de burgers. Wat zagen ze veel boze boeren en  boze trekkers voorbij komen. Helaas was er ook veel overlast.  Vlak voor de kerst hebben veel boeren iets  "terug willen doen".  Bij ons in Ommen waren er  4 jonge enthousiaste boerinnen  die hun kwaliteiten bij elkaar gegooid hebben. om iets moois te organiseren... Volgens mij is het gelukt!  Ik ben trots op die jonge boerinnen!  Ik mocht hier een filmpje van maken.  met hetzelfde doel als zij hadden... Om van te GENIETEN!  Zie hier de GENIET-trekkers !  Geniet ervan !  En van deze gelegenheid maken we gebruik  om u alvast een goed 2023 toe te wensen!  Met veel momenten  om van te GENIETEN ! 
TE TE veel stikstof.... Stikstof . Het is een mooi goedje.  Maar het is er TE veel.  En overal waar TE voor staat is niet goed he?  Behalve TEVREDEN.  Dat weten we allemaal.  Van onze grootmoeders en grootvaders.  Dus er moet wat aan gedaan worden... Alles in rep en roer.  Want er is al TE lang niets aan gedaan.  En zo langzamerhand  is er een TE groot probleem.  Het neemt alles mee.  De natuur, de bouw, onze huizen, onze wegen, ons leven. Alles.  Althans dat wordt er gezegd.  Maar wat is waar?  Weet jij het ?  De echte waarheid?  Iedereen heeft zijn of haar eigen waarheid.  Met of zonder gedegen onderzoek.  Met of zonder eigen belang. Met of zonder doorzichtigheid.  Maar we gaan er wat aan doen!  We hebben een dader:   "De boeren!"  Zij zijn het probleem  en gaan dit oplossen!  Dat is fijn!  Want dan kunnen we verder.  Ook met al het andere waar TE  voor staat. TE veel vliegen naar TE verre reizen. TE veel eten wat van ver komt en  TE veel bewerkt is. TE veel verpakkingen om

De levensreis van Dora 149: van kalfje naar koe.

VOORAF:  De levensreis  van Dora, (waar deze blog over gaat,) op onze boerderij staat niet op zichzelf. Het zou model kunnen staan  voor heel veel koeien-levens. Regulier en biologisch, groot en klein Ja, zelfs voor alle dierenlevens op boerderijen! Onze boerderij is niet beter als een andere. Iedere boerderij heeft z'n eigen werkwijze. Maar heus, iedere boerderij geeft net zo veel  zorg en aandacht aan zijn/haar dieren,  als wij! Dat is waar! Ik kan het weten, want ik zie het overal om me heen,  in mijn eigen boerenomgeving. Er wordt zoveel geschreven en beslist  over boeren en boerderijen. Niet alles met respect en waarheidsgetrouw. Dit doet de sector geen recht, de mensen die er werken pijn. "Wie vraagt er nog naar achtergronden i.p.v. een eigen mening/verhaal voorop te stellen?" "Wie denkt er eerst nog goed na  over de gevolgen van  zijn/haar woorden/daden/beslissingen ?  Daarom vraag ik: "Laten we met mee