Doorgaan naar hoofdcontent

de speelse tuin








  Ik ging naar mijn tuin 
om nog even volop te genieten.
De laatst grote bloei,
voor het definitief 
in haar  herfsttooi is gehuld.
Maar dichterbij gekomen 
zag ik heel wat anders dan ik verwachte;
een volkomen speelse tuin.






Ik weet nooit zo goed wat ik met de aster moet.
Ik ken 'm al mijn hele leven
Ongeveer van 0 tot nu.
'Doe mijn best om 'm niet te saai te vinden.
Het zijn toch vrolijke paarse bloemetejs allemaal.

Hee kijk, wie daar tussen de bloemstengels speelt ?





Haar  oude plekje,
maar nu niet om zich te verstoppen als wilde kat,
maar om te spelen..


Dan de hortensia's.
Enkele worden alleen maar mooier naarmate hun bloei vordert.
Ze maken er zo'n romantisch gebeuren van.

Ik twijfel hoe een foto te nemen.
Alles laten zien ?
De kleuren, het licht, de schaduw ?





Of gewoon dichtbij.
Heel eenvoudig.





Dan ontdek ik nog zo'n speelse gast.
En beetje vreemde gast.
Met een wat vreemd camouflage -spel.

Aangenaam kennismaking, 







Daarnaast staan de cosmea.
Daar spelen de hommels hun spel,
van bloem naar bloem, naar bloem,, naar bloem ,
naar bloem, naar bloem, naar bloem....
naar bloem, naar bloem,
naar bloem...







Je zal maar een hommel zijn,
volgens mij is je hele leven dan  een spel,
van bloem, naar bloem, naar bloem, naar bloem,
naar bloem, naar bloem, naar bloem,
naar bloem, naar bloem,
naar bloem.  


Nog steeds zonnebloemen in mijn tuin 
Dat is mijn spel;
"Verbeter de wereld met zonnebloemen.
 Al 30 jaar hou ik me hier aan.
Oei, ik wordt oud,
of moet ik zeggen ouder.

De bij houdt ook van het spel met de  zonnebloemen.
Zelfs de uitgebloeide exemplaren vind ie leuk.
Een echte liefhebber dus.






Ik loop weer richting huis.
 Ho, ho...






Kleine Pietjes speelt nog.
Ik kijk mee met wat ie ziet.



 
 
 
Tussen de buxus heeft een spinnetje
heel veel vangnetten genaakt.
 'Vangt hiermee allerlei schattten,
die zomaar van boven af naar beneden dwarrelen.
 





Op de foto wil het spinnetje niet.
Dan verdwijnt ze achter een blad.






Ook de laatste blaadjes van mijn Schneewitchen roos vangt het spinnetje.







De wind doet ook mee.
Maakt handig geruik van de draden van het spinnetje.
' Laat dit blad als een ballerina om haar as draaien.








Wat  een mooie speelse ontdekkingen allemaal.
Zomaar in mijn tuin.

Zijn het niet allemaal mooie kleine wondertjes.
Zomaar in mijn tuin.

Ze spelen hun spel, laten zich graag ontdekken.
Zomaar in mijn tuin.


Geweldig
Iedereen heel veel mooie kleine wondertjes toegewenst.

en degene die het nodig zijn nog het meest !!!














Reacties

  1. Wat geeft de herfst toch mooie plaatjes, genieten van al de bloemen, de spinnenwebben, de poes die ondeugend kijkt.
    Je hebt er weer een mooie post van gemaakt.

    Geniet van je weekend.
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Ina, dank je voor je reactie op mijn blog, heel leuk.
    jij hebt ook een heel mooi blog met hele mooie fotos, ik ga je volgen!

    fijn weekend,
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig ina,
    wat ee tuin en wat een genieten van de kleine dingen des levens,
    poesje volgt je op de voet,
    gaaf hé zo'n klein wezen in je leven:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Ina,
    Wat super leuk dat je bij mij langs kwam.
    Heerlijk blog heb je zeg!
    Ik ga je natuurlijk ook volgen met zoveel natuur! hihih
    Mooie foto's maak je zeg! die macro is echt mooi van de sprinkhaan.
    fijne week met hopelijk droge sokken hihi
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige close-up foto's!
    Nu is het inmiddels echt herfst hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja daar hou ik van; een tuin met allemaal bloem-verrassingen.
    Het mag van mij allemaal her en der staan.
    En die asters...vooral nu met de regen en wind willen ze nog weleens omver waaien. Geen probleem, een grote bos plukken en op een vaas zetten.
    Is heel mooi.
    En je foto's ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dank je wel voor het reageren op onze blog !

Populaire posts van deze blog

GENIET-trekkers!

 GENIET-trekkers Het was een bijzonder jaar voor ons boeren.  Maar ook voor de burgers. Wat zagen ze veel boze boeren en  boze trekkers voorbij komen. Helaas was er ook veel overlast.  Vlak voor de kerst hebben veel boeren iets  "terug willen doen".  Bij ons in Ommen waren er  4 jonge enthousiaste boerinnen  die hun kwaliteiten bij elkaar gegooid hebben. om iets moois te organiseren... Volgens mij is het gelukt!  Ik ben trots op die jonge boerinnen!  Ik mocht hier een filmpje van maken.  met hetzelfde doel als zij hadden... Om van te GENIETEN!  Zie hier de GENIET-trekkers !  Geniet ervan !  En van deze gelegenheid maken we gebruik  om u alvast een goed 2023 toe te wensen!  Met veel momenten  om van te GENIETEN ! 
TE TE veel stikstof.... Stikstof . Het is een mooi goedje.  Maar het is er TE veel.  En overal waar TE voor staat is niet goed he?  Behalve TEVREDEN.  Dat weten we allemaal.  Van onze grootmoeders en grootvaders.  Dus er moet wat aan gedaan worden... Alles in rep en roer.  Want er is al TE lang niets aan gedaan.  En zo langzamerhand  is er een TE groot probleem.  Het neemt alles mee.  De natuur, de bouw, onze huizen, onze wegen, ons leven. Alles.  Althans dat wordt er gezegd.  Maar wat is waar?  Weet jij het ?  De echte waarheid?  Iedereen heeft zijn of haar eigen waarheid.  Met of zonder gedegen onderzoek.  Met of zonder eigen belang. Met of zonder doorzichtigheid.  Maar we gaan er wat aan doen!  We hebben een dader:   "De boeren!"  Zij zijn het probleem  en gaan dit oplossen!  Dat is fijn!  Want dan kunnen we verder.  Ook met al het andere waar TE  voor staat. TE veel vliegen naar TE verre reizen. TE veel eten wat van ver komt en  TE veel bewerkt is. TE veel verpakkingen om

De levensreis van Dora 149: van kalfje naar koe.

VOORAF:  De levensreis  van Dora, (waar deze blog over gaat,) op onze boerderij staat niet op zichzelf. Het zou model kunnen staan  voor heel veel koeien-levens. Regulier en biologisch, groot en klein Ja, zelfs voor alle dierenlevens op boerderijen! Onze boerderij is niet beter als een andere. Iedere boerderij heeft z'n eigen werkwijze. Maar heus, iedere boerderij geeft net zo veel  zorg en aandacht aan zijn/haar dieren,  als wij! Dat is waar! Ik kan het weten, want ik zie het overal om me heen,  in mijn eigen boerenomgeving. Er wordt zoveel geschreven en beslist  over boeren en boerderijen. Niet alles met respect en waarheidsgetrouw. Dit doet de sector geen recht, de mensen die er werken pijn. "Wie vraagt er nog naar achtergronden i.p.v. een eigen mening/verhaal voorop te stellen?" "Wie denkt er eerst nog goed na  over de gevolgen van  zijn/haar woorden/daden/beslissingen ?  Daarom vraag ik: "Laten we met mee