Doorgaan naar hoofdcontent

Zonnige-zomer-blog. Deel 4

Het was een super-zonnige-zomer week. 
Niet zomaar 
een zonnige zomerweek 
maar een
súper zonnige zomer week!!










Misschien niet eens vanwege het weer
maar wel vanwege de mensen. 
In ons mooie Vechtdal 
zijn heel veel 
campings, huisjes, accommodaties 
om te verblijven.
En in deze super zonnige zomer week 
waren er heel veel 
die naar ons erf kwamen.

En dat is zó gezellig!! 
Ik gooi daarom,
zo hier en daar,
ook wat 
reclame tussendoor 
Want beste mensen.
dat verdienen ze! 
Al die hard werkende mensen
laten heel veel,
ja, duizelingwekkend veel, 
 vakantie vierende mensen 
 genieten,
genieten van ons mooie Vechtdal! 

Mijn impressie 
van de vakantiegangers op ons erf 
Mijn reclame voor dit Vechtdal 
in deze blog.









Het stond al gepland, 
22 juli
in de agenda 
Camping Koeksebelt komt! 

Eigenaar Jack belt op, 's morgens
een praatje, een ditje en een datje en zegt terloops: 
"Er komen 50 mensen"
"Wat zeg je Jack? 
50, wauw!"

Maar laat maar komen, 
Manden met 
koffie, bekers, limonade. alles maak ik klaar
 én een warm welkom! 

Al snel verdeelt de groep zich,
de eersten gaan het klompenpad op
Via de tuin, het bruggetje
naar de stallen. 






Ooit kwam de camping hier 
als eerste! 
 Met een groep toeristen voor een rondleiding.
Vanaf die tijd 
zijn al onze activiteiten 
met de jaren uitgebreid! 

De camping ligt 
dicht tegen Ommen aan
Maar ook....
 dichtbij rivier de Vecht 
En ook... 
dichtbij de prachtige bossen van het Vechtdal
Ideaal eigenlijk . 
Toch waren er altijd andere campings in Ommen 
Die er vandoor gingen met allerlei prijzen en aandacht.
Maar het roer is om ! 
Een mooi zwembad,
 een originele, creatieve accommodatie 
in de vorm hoge boomhutten dicht bij de rivier
zetten de schijnwerpers 
na al die jaren 
ook op deze camping! 
Verdiend!! 
Een prachtcamping is het
Maar dat was het altijd al! 

Hierbij een foto van de campingsite: 








Verder op ons eigen erf.
 Ik loop, tussen de drukte door 
met mijn camera rond,
Normaal doe ik dat nooit.
(op een enkel foutje na, sorry...)
Wegens de privacywet mag dit niet. 

Maar zo hier en daar vraag ik nu:
"Mag ik jullie op de foto zetten?" 

Ik tref deze moeder..
Ze ziet er prachtig uit,
ze probeert haar eveneens 
 prachtige kinderen.
 wat bij te brengen
over de mais
 bij de maisweter en de maismeter. 
Ondertussen toch ook de baby
 in de kinderwagen in de gaten houdend.... 









Even verder, bij het koeien voeren
 dit gezinnetje.
Het kleine dochtertje is nog wat bang
Maar papa leert
 dat je heus 
een koe wel kunt aaien! 












In het oude achterhuis, 
een opa en oma, 
Zouden ze het herkennen ? 
Sommige kennen het boerenleven wel. 
Dit is de stal van vroeger, 
mogelijk hebben ze zelf vroeger gewerkt in zo'n stal? 










Na wat nieuwe gezinnetjes te hebben  ontvangen , 
gewapend met de camera 
 naar het doolhof. 
"Wil je op de foto jongedame? 
Je staat zo mooi op de uitkijktoren... "
Het mag! 










In het doolhof 
een praatje met deze moeder en dochter . 











'Hebben met plezier het doolhof gedaan. 
'Staan ook met plezier op de Koeksebelt, hoor ik! 
Zoonlief vermaakt zich vanzelf met andere meiden daar,
en het is er zo gemoedelijk!!

En dochterlief poseert
met een heerlijk enthousiasme
 dwars door de doolhof gangen!











Samen lopen we terug naar 
  het boerenhuisje 
en voegen moeder en dochter  zich weer 
bij de groep Koeksebelters. 












Daar zie ik 
dat er toch ook een aantal 
het boerenbosgolf doen.... 









 Mooi om te zien
hoe ze 
langs de dikke bomen
in het bos "verdwijnen"....











 Een enkel kind maakt zijn eigen spelregels en
voegt een plastic bekertje aan het spelmateriaal toe! 










De volgende dag, opnieuw een groep 
van weer een heel andere camping,
De Eskamp te Lemele. 
Een kleine camping dicht bij de Lemelerberg!  
De camping van Adrienne en Bas. 













Adrienne belt 's morgens
"Het worden er 50 !" 
"Wat zeg je Adrienne,  50 ? "

Ik ging uit van 20 a 25 personen.
De camping is niet zo groot. 
Als een gek 
koffie bijgezet, limonade, koek met roomboter.... 

Ze komen altijd met de trekker en een eigen huifkar, 
dus gelukkig nog wel even de tijd 











De Eskamp is de camping
waar ik zelf 
mijn mooiste herinneringen aan heb. 
Lang geleden,
met toen nog, klas 5, op kamp daar! 
Wat was het leuk! 
Wat een plezier!
Met waterballonnen
klieren onder de oude kapschuur, 
's Nachts een spooktocht 
over het kleine pad 
achter de camping
 naar de Lemelerberg.




Foto van  http://www.de-eskamp.nl/cms/camping






Bas heeft een bijzonder verhaal.
Uniek,
 om met respect mee om te gaan. 
Heel  bijzonder,
hij vertelt het graag, 
is open.
De kinderen merken het,
 voelen zich bij hem thuis. 
Op ons erf hoor ik regelmatig:





"Bas kom eens kijken ?"  Bas wil je even meekomen?" 




Bas vertelt ook dat het geen vetpot is 
zo'n kleine camping. 
Zonder de groepsaccommodatie voor jongeren kan ie niet. 
Al moet ie er  's nacht
 3 x voor uit bed, 
hij doet toch maar door! 

`Blijven doen hoor, Bas.`

Ik denk aan mijn eigen mooie ervaringen...
Zo waardevol! 

Ik loop weer even rond, veel  tijd
om foto's te maken
is er vandaag niet ! 
In de stal
toch nog  even een praatje
met een gezinnetje van de Eskamp. 










Vader en moeder vertellen 
dat het donkere meisje hun dochtertje is.
Ze is wat bang voor dieren.
Maar via het vriendinnetje 
wat ze kent van de camping 
leert ze veel.... 











Vader en moeder super trots 
en ik ook! 
Want kijk maar hoe mooi dit gaat! 















De hele middag blijven ze. 
Maar uiteindelijk plukt Bas 
zijn gasten
toch weer  
her en der van ons terrein  
om terug te reizen
met trekker en wagen. 
naar de Eskamp te Lemele.














We zijn er nog niet met deze blog. 
De camping van Gezina en Hendrik Jan
moet wel effen genoemd. 
Een nette boerencamping,
 niet ver van ons vandaan. 
In de mooie buurtschap Varsen. 
Het Varsenerveld.

Niet vaak hebben we gasten 
voor onze activiteiten 
van deze camping, 
en dat snappen we helemaal! 

Ze hebben daar zelf 
veel boerderij dieren!

Hobbyboer Hendrik Jan 
doet niet onder
 voor een echte boer. 

Hij  laat zijn gasten
 volop mee genieten 
van zijn dieren. 
en zijn boerderij activiteiten.
Foto van camping http://www.varsenerveld.nl/






Gezina en  Hendrik Jan hebben het niet gemakkelijk gehad
 de afgelopen jaren,
Maar ze gaan door, 
zo bewonderenswaardig!

Ook hun gasten blijven komen.
Ook bij ons,
voor ons vlees! 
De biefstukken, de dikke entrecote
de heerlijk gekruide gehaktschijven 
of snel wat vlees voor de BBQ. 
Ze willen best even poseren! 
 Bij de beesten
 die het beste vlees geven ! 










Ten slotte aandacht voor de camping 
die nooit geen aandacht vraagt. 
En toch zo mooi is !! 
Zo wonderlijk mooi !!

Na de Koeksebelt-groep 
in onze begin jaren
 kwamen er veel gezinnetjes 
van camping de Roos. 
Het waren de 
wat rustiger mensen,
 oog voor de natuur, 
hier en daar wat bijzonder,
 maar altijd: mooi bijzonder! 
Iedere keer kwam er weer een nieuw gezinnetje
Ze gaven het aan elkaar door! 
Dat het hier leuk was,
een bezoek waard!
Over hun camping vertelden ze 
die unieke opzet, 
groot en ruim 
een oude Vechtarm er door heen
waarin werd gezwommen.
Geen groot vertier 
maar de natuur en rust. 
als hoofdrolspeler. 

Ik werd nieuwsgierig, ging een keer op bezoek.
Onder de indruk, 
helemaal!









Wat een harmonie en eenheid met de natuur daar! 
Bij mijn weten
hebben ze nooit 
een ANWB ster 
of wat dan ook gekregen.
Maar van ons krijgen ze 
de allergrootste ster ooit! 

Nog steeds komen er iedere keer 
nieuwe gezinnetjes vanaf  "de Roos"....












Of gezinnen die al heel lang komen op de Roos.

Ze komen steeds op de camping terug 
en terug bij ons!
Zo ook de afgelopen week. 


Ik vraag weer "Willen jullie poseren?" 
En óf ze dat willen. 
Na hun enthousiaste golfspel 
komen ze 
allemaal met een stick en een bal 
bij me;

"Hier zijn we, zeg het maar, klik maar!" 










Het is al laat als ze er nog zijn
en ik de foto's maak. 
Er is weer ruim  tijd bij mij. 
Er wachten geen andere gasten.
Ik hoor hun levensverhalen,
maar nog meer
hun levenswijsheid. 
Weer onder de indruk....

Nee,  dit ga ik niet delen met jullie
Maar bewaar ik in mijn  hart.









Zo bijzonder
 te werken met al die unieke gasten 
die het unieke Vechtdal bezoeken.



Maar zonder
al die mooie campings, accommodaties en huisjes
kunnen we niet.
Want er zijn er nog veel meer
als deze 4, die ik noemde.
Dus bij deze
 een diepe buiging voor hen!!!
Namens mij en al mijn
 zonnige-zomer-vakantie gasten !









Kom ook zou ik zeggen,
je hoeft niet bij mij te komen
Maar wel met je eigen unieke persoon
in ons eigen unieke Vechtdal.
Kies maar wat bij jouw past....

http://www.vechtdaloverijssel.nl/











Ps Volgende keer gaan we het over Roosjes halfbroer hebben. 
Roosje was ooit onze kat en is vernoemd naar..... 
.......camping de Roos en ons!! 






















Reacties

  1. maar ina toch wat een schitterend blog en wat een fantastische reclame voor de deelnemende campings, helemaal goed joh,
    ja ze zullen gedacht hebben we brengen onze gasten waar het goed is,
    mijn welgemeende complimenten, voor je keurig verzorgen blog ,
    leuk geschreven en leuk om te zien,
    "toppie"


    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dank je wel voor het reageren op onze blog !

Populaire posts van deze blog

GENIET-trekkers!

 GENIET-trekkers Het was een bijzonder jaar voor ons boeren.  Maar ook voor de burgers. Wat zagen ze veel boze boeren en  boze trekkers voorbij komen. Helaas was er ook veel overlast.  Vlak voor de kerst hebben veel boeren iets  "terug willen doen".  Bij ons in Ommen waren er  4 jonge enthousiaste boerinnen  die hun kwaliteiten bij elkaar gegooid hebben. om iets moois te organiseren... Volgens mij is het gelukt!  Ik ben trots op die jonge boerinnen!  Ik mocht hier een filmpje van maken.  met hetzelfde doel als zij hadden... Om van te GENIETEN!  Zie hier de GENIET-trekkers !  Geniet ervan !  En van deze gelegenheid maken we gebruik  om u alvast een goed 2023 toe te wensen!  Met veel momenten  om van te GENIETEN ! 
TE TE veel stikstof.... Stikstof . Het is een mooi goedje.  Maar het is er TE veel.  En overal waar TE voor staat is niet goed he?  Behalve TEVREDEN.  Dat weten we allemaal.  Van onze grootmoeders en grootvaders.  Dus er moet wat aan gedaan worden... Alles in rep en roer.  Want er is al TE lang niets aan gedaan.  En zo langzamerhand  is er een TE groot probleem.  Het neemt alles mee.  De natuur, de bouw, onze huizen, onze wegen, ons leven. Alles.  Althans dat wordt er gezegd.  Maar wat is waar?  Weet jij het ?  De echte waarheid?  Iedereen heeft zijn of haar eigen waarheid.  Met of zonder gedegen onderzoek.  Met of zonder eigen belang. Met of zonder doorzichtigheid.  Maar we gaan er wat aan doen!  We hebben een dader:   "De boeren!"  Zij zijn het probleem  en gaan dit oplossen!  Dat is fijn!  Want dan kunnen we verder.  Ook met al het andere waar TE  voor staat. TE veel vliegen naar TE verre reizen. TE veel eten wat van ver komt en  TE veel bewerkt is. TE veel verpakkingen om

De levensreis van Dora 149: van kalfje naar koe.

VOORAF:  De levensreis  van Dora, (waar deze blog over gaat,) op onze boerderij staat niet op zichzelf. Het zou model kunnen staan  voor heel veel koeien-levens. Regulier en biologisch, groot en klein Ja, zelfs voor alle dierenlevens op boerderijen! Onze boerderij is niet beter als een andere. Iedere boerderij heeft z'n eigen werkwijze. Maar heus, iedere boerderij geeft net zo veel  zorg en aandacht aan zijn/haar dieren,  als wij! Dat is waar! Ik kan het weten, want ik zie het overal om me heen,  in mijn eigen boerenomgeving. Er wordt zoveel geschreven en beslist  over boeren en boerderijen. Niet alles met respect en waarheidsgetrouw. Dit doet de sector geen recht, de mensen die er werken pijn. "Wie vraagt er nog naar achtergronden i.p.v. een eigen mening/verhaal voorop te stellen?" "Wie denkt er eerst nog goed na  over de gevolgen van  zijn/haar woorden/daden/beslissingen ?  Daarom vraag ik: "Laten we met mee