Doorgaan naar hoofdcontent

Award of compliment.

Ik kreeg een award van 
van Petra dus .
Niet nieuw natuurlijk, je ziet het veel op de blogs.

Petra omvatte het leuk samen: 

 "Een Award is een aardigheidje
 waarmee bloggers elkaar in het zonnetje zetten 
en attenderen op nieuw blogs."

Sommige doen er niet aan.
Sommige geven het een plichtsgevoel.
Als de vroegere kettingbrief.
"Leuk, maar nu moet je er ook nog van alles mee doen"

Maar bij de blog award zit een soort van compliment.
Goed bedoeld en fijn te lezen.
Complimentjes krijgen is toch leuk ? 
Eigenlijk onbeschoft dit af te slaan.
Dus ik dacht maar zo 
Kunnen we de naam van de "award"
niet veranderen in "COMPLIMENT"
En zullen we alle regels die bij een award horen afschijven.
Gewoon,
 zo'n COMPLIMENT krijg je gemeend,
 zonder verwachtingen terug.

Maar het mág natuurlijk wel.
Het COMPLIMENT door geven aan een ander.. 
Gewoon zoals je zelf wilt... 





Petra had een paar leuke vragen voor me.
Nu wil ik ze heel graag beantwoorden in een verhaaltje met een filmpje erbij. 
Jawel, een filmpje !! 
Ik bekijk nog wel eens die youtube-filmpjes met mooie muziek foto's erbij.  
Ik geniet ervan. 
Al weten weinig mensen dit... 
"O wat prachtig gemaakt denk ik dan" 
Meteen wordt ik dan ook altijd een beetje nieuwsgierig naar het maken daarvan.
In de zin van "zou ik het ook kunnen...?"
Soms ga ik dan ook, enigszins wat overmoedig, aan de slag. 
Zo ben ik ook ooit met deze blog begonnen... 
Van foto's van mijn oude geboorte plaats heb ik een soort van compilatie gemaakt. 
Allemaal plekjes van vroeger.
 Waar ik geboren ben. 
Waar ik gespeeld heb. 
Waar mooie herinneringen liggen,
Waar ik ontdekt heb hoe mooi het boerenleven is
Waar ik ontdekt heb dat de natuur klinkt naar stilte, harmonie en rust ! 

Klik op onderstaande zin voor het filmpje  (Je krijgt eerst een (te) lang groen stuk en dan pas de foto's.)





Ha, voor wie mijn youtube-debuut geen succes vindt.
Wees gerust.
Ik heb het niet goed gedaan.
De muziek heb ik niet legaal gedownload...
Ai, een foutje van de bovenste plank ! 
Maar nu kan ik hem mooi gebruiken voor dit verhaaltje.

Ha ik hou het dus maar bij bloggen !
Ik zei al, ik ben soms wat overmoedig ... 

De restvragen van Petra...
  1. Zou je ook in de stad kunnen wonen? En waarom wel of niet?
  2. Welk seizoen past het best bij jou?
  3. Wat is voor jou de schoonheid van dit seizoen - de herfst?
  4. Op welk moment van de dag fotografeer je het liefst?
  5. Wat is het gekste dat je ooit in de natuur bent tegengekomen?
  6. Wat zou je heel graag nog eens fotograferen?
  7. Wat zijn jouw plannen voor morgen..
De stad vind ik ook mooi, heb er een tijdje gewoond...
Alles in de buurt, ook heerlijk !! . 
De lente is mijn seizoen, Maar dan wel het tweede deel. 
Als de fruitbomen bloeien, 
het gras weer groeit, 
het zonnetje krachtiger wordt maar nog niet te fel, 
 alle planten weer boven komen
 en me de belofte geven ook dit jaar weer heel mooi te gaan bloeien ! 
De schoonheid van de herfst zit volgens mij
 in de explosie van kleuren gecombineerd met een warm en zacht licht.
 Bedoeld als een soort afscheidscadeau van het afgelopen groei en bloeiseizoen
 en een voorbereiding op de stilte van de winter. 
Ah. ik ben geen echte fotograaf. mijn toestel is eenvoudig.
Ik wil alleen heel graag de schoonheid van alles doorgeven.
Nee, geen wensen op dat gebied.
Juist de open blik naar alles in de natuur vind ik waardevol.
Nee gek, vind ik de natuur niet.
Wel eens bizar.
Laatst vond ik een eekhoorn met het kopje eraf...
Morgen gewoon aan het werk. 
Volop. Het boerenleven geeft  veel werk .
. Maar ook leuk!  
Nu het winter is ben ik de keuken aan het opknappen.
Vind ik een oude geverfde wand achter de keukentegels.... 
Met een bijzondere sjablonenrand..
Ik zit sterk te denken hem in ere te herstellen...




Uh ja ik ga mijn COMPLIMENT  doorgeven aan 2 collega boerinnen.
Zij hebben wel "echte fotoblogs".
Hendrika Ik vind dat ze zo perfect fotografeert. Haar blog neer zet.
 met zoveel kennis van haar bedrijf, de natuur en alles rondom haar
En dan  Sandra zo mooi kan ze fotos' maken !!
Origineel en creatief !
Zeker ook een compliment voor mijn andere medebloggers uit mijn leeslijst. 
Ik kan verder niet kiezen doe het dus ook niet.

'Zend wel nog een hartelijke groet naar mijn lezers !!!






Reacties

  1. Het compliment aan jou is welverdiend hoor, je eerlijke kijk op de natuur, het boerenleven....
    De dingen die je noemt passen bij jou, geen grote verhalen, puur natuur.
    Ik geniet iedere keer bij je.

    Tot blogs en een lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een welverdiende award,
    je blog ziet er altijd erg netjes en verzorgd uit en ook mooie info,
    kortom een plezier om hier te komen kijken,
    en hoe doet winner het?

    lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je 'm aangenomen hebt! Ik heb met plezier je antwoorden gelezen. Ben 'jaloers' op je sjabloonrand. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor je compliment! Ik geef het niet door, want ik weet niet wie het wel of niet op prijs stelt.
    Ik lees jouw blog altijd met veel plezier, het leest als een mooi gedicht. Je illustreert het met prachtige foto's! Het doet er namelijk helemaal niet toe wat voor camera je hebt, als fotograaf maak je het beeld. Je hebt oog voor details, voor de kleine en mooie dingen. Ik vind de recreatieve tak op jullie bedrijf heel bijzonder: dat drijft vlgs mij vooral op jouw enthousiasme!! Het is altijd goed om burgers een kijkje op je bedrijf te laten nemen, jij doet dat op deze manier. Je hebt een positieve kijk op het leven, dat draag je ook zeker via je weblog uit.
    (Ik reageer een beetje laat, ik ben niet helemaal fit de laatste week).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als Daniël Lohues dit zou lezen, zal hij het je vast niet kwalijk nemen.
    Je geeft met jouw blog precies de sfeer van ons geliefde platteland weer, zoals hij dat met zijn muziek doet. Echt ik meen het, goed gevoel. Prachtige beelden. Geniet! Groetjes, Thea.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dank je wel voor het reageren op onze blog !

Populaire posts van deze blog

GENIET-trekkers!

 GENIET-trekkers Het was een bijzonder jaar voor ons boeren.  Maar ook voor de burgers. Wat zagen ze veel boze boeren en  boze trekkers voorbij komen. Helaas was er ook veel overlast.  Vlak voor de kerst hebben veel boeren iets  "terug willen doen".  Bij ons in Ommen waren er  4 jonge enthousiaste boerinnen  die hun kwaliteiten bij elkaar gegooid hebben. om iets moois te organiseren... Volgens mij is het gelukt!  Ik ben trots op die jonge boerinnen!  Ik mocht hier een filmpje van maken.  met hetzelfde doel als zij hadden... Om van te GENIETEN!  Zie hier de GENIET-trekkers !  Geniet ervan !  En van deze gelegenheid maken we gebruik  om u alvast een goed 2023 toe te wensen!  Met veel momenten  om van te GENIETEN ! 
TE TE veel stikstof.... Stikstof . Het is een mooi goedje.  Maar het is er TE veel.  En overal waar TE voor staat is niet goed he?  Behalve TEVREDEN.  Dat weten we allemaal.  Van onze grootmoeders en grootvaders.  Dus er moet wat aan gedaan worden... Alles in rep en roer.  Want er is al TE lang niets aan gedaan.  En zo langzamerhand  is er een TE groot probleem.  Het neemt alles mee.  De natuur, de bouw, onze huizen, onze wegen, ons leven. Alles.  Althans dat wordt er gezegd.  Maar wat is waar?  Weet jij het ?  De echte waarheid?  Iedereen heeft zijn of haar eigen waarheid.  Met of zonder gedegen onderzoek.  Met of zonder eigen belang. Met of zonder doorzichtigheid.  Maar we gaan er wat aan doen!  We hebben een dader:   "De boeren!"  Zij zijn het probleem  en gaan dit oplossen!  Dat is fijn!  Want dan kunnen we verder.  Ook met al het andere waar TE  voor staat. TE veel vliegen naar TE verre reizen. TE veel eten wat van ver komt en  TE veel bewerkt is. TE veel verpakkingen om

De levensreis van Dora 149: van kalfje naar koe.

VOORAF:  De levensreis  van Dora, (waar deze blog over gaat,) op onze boerderij staat niet op zichzelf. Het zou model kunnen staan  voor heel veel koeien-levens. Regulier en biologisch, groot en klein Ja, zelfs voor alle dierenlevens op boerderijen! Onze boerderij is niet beter als een andere. Iedere boerderij heeft z'n eigen werkwijze. Maar heus, iedere boerderij geeft net zo veel  zorg en aandacht aan zijn/haar dieren,  als wij! Dat is waar! Ik kan het weten, want ik zie het overal om me heen,  in mijn eigen boerenomgeving. Er wordt zoveel geschreven en beslist  over boeren en boerderijen. Niet alles met respect en waarheidsgetrouw. Dit doet de sector geen recht, de mensen die er werken pijn. "Wie vraagt er nog naar achtergronden i.p.v. een eigen mening/verhaal voorop te stellen?" "Wie denkt er eerst nog goed na  over de gevolgen van  zijn/haar woorden/daden/beslissingen ?  Daarom vraag ik: "Laten we met mee